BE-YOUR-BRAND-8 (1).jpg

PRODUKTMEDIA

Den bästa kanalen att addera i sin marknadsmix.

I Sverige är produktmedia ett relativt nytt begrepp, men i andra länder har det under en längre tid varit ett välanvänt begrepp. Vad betyder då egentligen produktmedia?

Jo, produktmedia är alla typer av produkter du kan sätta din slogan eller logo på. Produkten i sig tillsammans med val av färg och utformning skapar mediet för att kommunicera ert varumärke eller ditt företag.

Studier gjorda av Global Advertising Speciality Impression 2016 (med över 100 000 respondenter) visar klart och tydligt att ge bort produkter märkta med logotyp är den absolut billigaste formen av marknadsföring.
Ta till exempel en keps som har en visningsfrekvens på 3000 (exponeras för 3000 st personer), kostar kepsen dig 60kr så kommer visningskostnaden vara minimala 0,02 per visningstillfälle.

Ingen annan reklamkanal kan konkurrera med dessa siffror.

Samma undersökning visar även att produktmedia föredrogs framför alla andra typer av reklam bland de under 55 år.
Med produktmedia är chansen stor att mottagarna kommer ihåg dig eller ditt företag.

Undersökning gjord av SBPR(Svensk Branschförening för Profil och Reklamartiklar) visar att hela 88% av tillfrågade kommer ihåg vem som gett dem en brandad gåva efter 12 månader.
Undersökningen visar också att 32% dagligen använder sig av produkter de fått och 60% använder en/flera produkter varje vecka eller oftare.

VIKTIGT ATT TÄNKA PÅ

När du ska beställa produktmedia.

VÅR METOD

Full Service Concept

Full Service Concept kallas det arbetsflöde vi arbetar genom.

I första steget vill vi lära känna ert varumärke, hur ni jobbar, hur er nuvarande situation ser ut och var ni vill. Vi vill kort och gott veta allt om er och era behov. Med den informationen skapar vi en god grund för att skapa produktkommunikation som skapar mervärde för er verksamhet.

I nästa steg konkretiserar vi fram förslag utifrån informationen vi mottagit och sätter igång vår kreativa avdelning där vi tar fram förslag på designer och produkter som passar era behov.

När allt är enligt era önskemål kommer vi till produktionsfasen. Här ser vi till att idéerna blir till faktiska produkter, i samarbete med våra leverantörer, givetvis kvalitet- och hållbarhetsmärkta.

När produkterna är färdigproducerade ser vi till att skicka ut dem till er, era kunder eller så landar de i vårat webshopslager i Umeå där produkterna packas om för att avropas via er beställningsportal.

Efter allt har gått ut till er vill vi sedan gärna stämma av och höra att allt blivit enligt era önskemål och att produkterna givit den effekt ni hoppats på.

BE-YOUR-BRAND-6-low-res.Png
BE-YOUR-BRAND-16-low-res.Png

EGEN WEBSHOP

Digitalt beställningsflöde

med kostnadskontroll.

Vi har stor erfarenhet av webshoppar där vi sköter om hela processen. Allt ifrån att designa nya produkter till att skicka ut varorna från vårat lager, ut i hela världen. Varje år hanterar vi tusentals beställningar via våra kunders unika webbshoppar där de enkelt får en snabb överblick över kostnaderna på inköpen.

I shopparna finns möjlighet att lägga upp olika behörigheter som styr över vilka inköp som får göras och för vilka summor beställaren får handla för. På så sätt får man som företagare en smart styrning över hur inköpen ser ut, utan att behöva ha ett finger med i spelet varje gång någon ska göra ett inköp.

Webbshopparna är perfekta när du som företag finns representerade på flera olika orter eller har många beställare då vi i samråd med er som kund ser över era totala behov som företag och genom god planering gör strategiska inköp som kapar era inköpskostnader.

Z-PROFIL SHOP

För dig som vill sköta planering & inköp på egen hand.

För dig som själv vill leta produkter,  besök vår hemsida.

Från oss kommer här ett par tips innan du lägger din beställning.

Budskap

Vad är det du önskar att kommunicera när du delar ut produkten? Det är superenkelt att logga upp vilken produkt som helst, men det är viktigt att tänka på vad man vill förmedla. Vill ni till exempel tydligt visa att ni lägger stor vikt på miljöfrågor i ert arbete? Välj en miljömedveten produkt!

​Tillfälle

Det är inte speciellt effektfullt att dela ut badtofflor innan julledigheten eller mössor på stranden i juli månad. Anpassa produkterna efter årstid & tillfälle.

Målgrupp

För att uppnå önskad effekt av ert valda produktmedia bör ni analysera vem som är mottagaren av produkterna. Vad är viktigt för mottagaren? Vad tycker de om?

Kvalitet

Vill ni att ert företag ska förmedla kvalité bör också produkterna märkta med ert varumärke hålla samma kvalité.
Billigast är inte alltid bäst, men ofta faller valet ändå på billigast möjliga. En dyrare produkt som används mer frekvent är oftast en smartare investering än en billig produkt som aldrig används.

BE-YOUR-BRAND-40-low-res.Png