top of page

GRIT

GRIT är en ledande digital marknadsföringsbyrå som hjälper företag att öka sin affär genom innovativ och effektiv marknadsföring. Deras framgångsrecept ligger i kombinationen av hög digital kompetens och ett starkt engagemang för både sina kunder och medarbetare.

En aspekt som verkligen utmärker GRIT är deras engagemang för personalen. Detta engagemang har inte gått obemärkt förbi; de har tilldelats utmärkelsen "Årets Arbetsgivare" av branchorganisationen Regi, ett erkännande som visar på deras förmåga att skapa en arbetsplats där medarbetare känner sig högt värderade och stolta.


När GRIT beslutade att uppdatera deras merchandise tog de kontakt med oss för att lägga en plan. För Jacob Marklund, projektledare och partner på GRIT, var hållbarhet ett självklart fokus för att bygga en kollektion för att stärka varumärkesstoltheten bland medarbetarna. 


Det slutliga valet föll på en serie Aware-certifierade plagg i återvunnen och ekologisk bomull. Denna certifiering garanterar användningen av återvunnet material i produktionen. En unik aspekt är plaggets digitala produktpass, som genom att scanna QR-koden i plaggen ger full insyn i dess miljöavtryck. 


Vi tog en dialog med Jacob på GRIT för att lyssna lite mer kring hur de tänker när det gäller produktmedia och profilprodukter.


Hur ser ni på betydelsen av en stark företagskultur när det gäller att bygga varumärkeslojalitet och stolthet bland era medarbetare? 

Enorm. Våra medarbetare är allt. En stark företagskultur inspirerar till engagemang och samhörighet, och driver vår gemensamma vision.


Förlåt för vidare klyschigt svar men genom att aktivt kultivera en miljö där värderingar och mål delas, uppmuntrar vi inte bara en stolthet över vårt varumärke, utan också en stolthet över våra gemensamma prestationer.

 

Ni har ett väldigt tydligt hållbarhetsfokus när det kommer till produktmedia och merchandise, varför är det så viktigt för er?

Det är egentligen inte mer än att vi gör aktiva val när vi har möjlighet att göra det. Vi försöker ta ett stort socialt ansvar och fatta beslut i linje med våra värderingar.


För oss är det en självklarhet att ta ansvar där vi kan påverka, även om det är i det lilla.


Hur har reaktionen varit bland personalen? Ser ni någon direkt påverkan på deras känsla av teamkänsla och yrkesstolthet? 

Det tycker jag absolut. Vi har ingen policy kring arbetskläder eller att man faktiskt måste använda sig av produkterna.


Du kan ge bort dom i present om du hellre önskar det. Det vi däremot har försökt göra är att ta fram produkter som vi själva faktiskt tycker är snygga och praktiska. Så med det sagt så är det mer än ofta som våra medarbetare (och jag själv) använder våra produkter.


Det absolut roligaste är väl kanske att våra medarbetare fått frågor av vänner och familj som också vill använda våra produkter.


Avslutningsvis, vilka tips kan du dela med dig till andra företag som är på gång att planera sina inköp av produktmedia för året?

Att ta hjälp av personalen. Vi bollade idéer kring produktmedia som vi faktiskt själva skulle använda och som vi skulle vara stolta över att ge bort till kunder och samarbetspartners.


Det har fått precis det utfall vi önskat.


 

Vi på Z-Profil är oerhört glada över vårat samarbete med GRIT.

Stolta medarbetare är A & O för ett bolags framgång! 

68 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page