top of page

Latitude 65

Uppdaterat: 30 jan. 2023

Den stora uppstickaren på marknaden av funktionsdrycker.

Bakgrund

Bolaget som hämtar inspiration från naturen har rötter i hjärtat av Norrland, närmare bestämt i Jörn, Västerbotten har sedan starten i augusti 2021 tagit stora marknadsandelar och ser ljust på framtiden. De har etablerat sig rejält i både norra & södra Norrland men har nu siktet inställt på att även ta sig an de södra delarna av landet. Därför har de nyligen anställt tre nya säljare, och för att möta det växande behovet kommer de att rekrytera ännu fler.



Behov

Som ett norrländskt företag med inspirationer från naturen är de självklart även måna om hållbarhet, inte minst i samband med inköp. Då målgruppen till stor del är den yngre generationen som både kravställer och vill identifiera sig med hållbara varumärken ser Latitude 65 det som en självklarhet att tillgodose kunderna med produkter som speglar varumärkets hållbarhetsarbete.


Lösning

Utifrån Latitude 65 har vi på Z-Profil tagit fram kläder till säljkår för att förstärka deras teamkänsla och varumärkesupplevelse i deras kundmöten. Vi har även tagit fram en unik merchandise-kollektion som stärker deras kundrelation och som säljs via deras e-handel. Slutligen har vi även tagit fram event- och exponeringsprodukter som matchar deras varumärke och synliggör deras budskap.

Genom välplanerade inköp ser vi även till att saker finns på rätt plats vid rätt tidpunkt till rätt kostnad. Vi stämmer av de flesta inköpen redan ett halvår i förväg. På så vis kan vi både transportera produkterna med lägre miljöpåverkan och göra kostnadsbesparingar åt kunden.

Vad tyckte kunden?
Alexander Harpa, grundare & delägare berättar om samarbetet med oss på Z-Profil och hur de tänker kring produktmedia.

– För oss är det absolut viktigast att produkten fyller en funktion hos mottagaren, vi vill inte bara addera ytterligare en vattenflaska som hamnar i en låda i hemmet. De produkter vi köper in ska självklart också vara hållbart framtagna vilket vi får bra hjälp av gänget på Z med, säger Alexander Harpa.

I vilka sammanhang använder ni produkter som Z-Profil tillhandahåller?

– Dagligen! Vi ska vara trovärdiga i vårat dagliga möte med våra kunder, därför är det viktigt för oss att vi i teamet alltid är profilerade. Det skapar en trygghet i kundmötet och en självsäkerhet för anställda som bär plaggen, säger Alexander Harpa.

Hur viktigt är produktmedia för er?

– Jag skulle säga att merchandise är väldigt viktigt för oss. Våra ambassadörer och kunder efterfrågar verkligen det här och använder våra produkter flitigt vilket vi tycker är superhäftigt, säger Alexander Harpa.

Vad är det roligaste att jobba med produktmedia?

– Det roligaste är att se hur mycket spridning vi får på sociala medier där vi får se folk som både gillar drycken och använder vår merchandise. Då känner vi att vi har lyckats, säger Alexander Harpa.

Vi ser fram emot att fortsätta få arbeta med detta starka norrländska varumärke på deras fortsatta tillväxtresa!

Läs mer om Latitude här: latitude65.se

124 visningar

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page