Bakgrund
twoday är en ledande IT-aktör med fokus på att hjälpa stora och medelstora organisationer i sin digitala transformation. De levererar anpassade konsulttjänster, datadrivna lösningar och ledande produkter till över 8 000 offentliga och privata verksamheter i Norden.
twodays över 2 200 teknologiexperter jobbar tätt intill kunder för att skapa innovativa lösningar som transformerar företag och samhället.
Behov
Under hösten 2022 blev dåvarande Trimma en del av twoday-familjen och behövde snabbt få personalen på plats i Göteborg, Sundsvall, Örnsköldsvik och Umeå att anamma det nya varumärket och skapa en stark gemensam tillhörighet på arbetsplatserna.
Lösning
Tillsammans med kunden tog vi ett helhetskoncept för det nya varumärket som innefattade både produkter till arbetsplatsen så väl som personalkläder för att internt lansera det nya varumärket bland personalen och direkt bygga en intern varumärkesstolthet.
Vad tyckte kunden?
Maria Bäcklund, ekonomichef på Twoday Insikt berättar om samarbetet med oss på Z-Profil och hur lanseringen gick till.
- Vi tog under hösten kontakt med Z-Profil inför vår interna lansering av det nya varumärket Twoday. Vi beställde både ett kontorskit till varje medarbetare i form av anteckningsbok, penna, kaffemugg och musmatta som vi fick hjälp att fördela ut på varje ort och produkter till vårt lite större gemensamma event på Hotell Hallstaberget. Kontorskittet placerades ut på varje medarbetares arbetsplats så att de samma dag som vi
berättat om nyheten fick mötas av varumärket visuellt på kontoret. Under vårt event tillsammans på Hotell Hallstaberget placerade vi i ledningsgruppen ut hoodies och namnmärkta vattenflaskor på varje hotellrum.
Både vårt nya varumärke och produkterna har skapat väldigt bra reaktioner bland personalen och alla har känt sig väldigt peppade, det känns verkligen superroligt!
Hur kommer ni på Twoday fortsättningsvis arbeta med mediet?
- Vi på Twoday kommer fortsätta att göra genomtänkta inköp av produkter som medarbetarna uppskattar och vill ha. Här har vi till stor hjälp att ni sitter på en helhetskompetens från idé till produkt där ni kan hjälpa oss med att skapa rätt känsla med produkterna och tillsammans skapa något riktigt bra.
Avslutningsvis, vilket råd när det gäller produktmedia skulle du ge andra bolag som ska göra samma varumärkesresa?
- Mitt tips är att jobba med någon som pratar samma språk som du, det blir så sjukt mycket enklare. Försök att vara ute i god tid och satsa på hållbara och högkvalitativa produkter.
Kort och gott!
Om vi på Z-Profil avslutningsvis får skryta lite över hur pass lyckat detta samarbete blivit så kommer här ett par korta punkter som påvisar ett mycket gott slutresultat:
Medarbetare hos Twoday har själva efterfrågat att privat få köpa fler modeller av samma serie av väskor som beställts.
Det jublades i korridoren på Hotell Hallstaberget när medarbetare såg de snyggt utplacerade produkterna på hotellrummet.
De varumärkesbärande produkterna används dagligen av stolta medarbetare.
Det gläder oss verkligen att få höra denna feedback och väldigt goda tankesätt från våra nöjda kunder och vi ser oerhört mycket fram att få fortsätta samarbetet vidare.
Läs mer om Twoday här: twoday.se
Comments